Anbudskurs för företagare
Vill du göra affärer med Avesta kommun eller någon annan offentlig verksamhet?
Anmäl dig till denna kostnadsfria anbudskurs där du får kunskaper i hur du gör. Sista chansen i UDD-projektet!
Nu bjuder vi in små och medelstora företagare i södra Dalarna som har liten eller ingen erfarenhet av offentlig upphandling till denna kurs. Ni får lära er mer om upphandlingsprocessen, hur det går till att lämna anbud och delta i offentliga upphandlingar. Ni får också träffa lokala upphandlare från Avesta kommun. Arrangör är Upphandlingsdialog Dalarna (UDD) i samarbete med näringslivssenheten, Tillväxt Avesta, i Avesta kommun.
Ur innehållet:
- Lagen om offentlig upphandling.
- Hur det går till att lämna anbud. Upphandlingsprocessen, från var man hittar annonserna till hur man kan överpröva ett beslut.
- Exempel på förfrågningsunderlag. Vad ska man tänka på när man svarar utifrån ställda ska-krav och hur du som företagare förbereder dig.
TID OCH PLATS: Kursen genomförs den 15 februari klockan 8.00-12.00 på Koppardalens Utvecklingscentrum, Polervägen 12, Avesta. Anmäl dig senast den 13 februari.
AVGIFT: Kursen är kostnadsfri. Kaffe/te och smörgås ingår.
ANMÄLAN: Direkt till näringslivsutvecklare Kerstin Eriksson Avesta kommun, 0240-66 01 54 , kerstin.eriksson@avesta.se eller till kerstin.angberg.morgarden@lansstyrelsen.se