Anbudskurs för företagare

Vill du göra affärer med Avesta kommun eller någon annan offentlig verksamhet?

Anmäl dig till denna kostnadsfria anbudskurs där du får kunskaper i hur du gör. Sista chansen i UDD-projektet!

Nu bjuder vi in små och medelstora företagare i södra Dalarna som har liten eller ingen erfarenhet av offentlig upphandling till denna kurs. Ni får lära er mer om upphandlingsprocessen, hur det går till att lämna anbud och delta i offentliga upphandlingar. Ni får också träffa lokala upphandlare från Avesta kommun. Arrangör är Upphandlingsdialog Dalarna (UDD) i samarbete med näringslivssenheten, Tillväxt Avesta, i Avesta kommun.

Ur innehållet:

  • Lagen om offentlig upphandling.
  • Hur det går till att lämna anbud. Upphandlingsprocessen, från var man hittar annonserna till hur man kan överpröva ett beslut.
  • Exempel på förfrågningsunderlag. Vad ska man tänka på när man svarar utifrån ställda ska-krav och hur du som företagare förbereder dig.


TID OCH PLATS: Kursen genomförs den 15 februari klockan 8.00-12.00 på Koppardalens Utvecklingscentrum, Polervägen 12, Avesta. Anmäl dig senast den 13 februari.

AVGIFT: Kursen är kostnadsfri. Kaffe/te och smörgås ingår.

ANMÄLAN: Direkt till näringslivsutvecklare Kerstin Eriksson Avesta kommun, 0240-66 01 54 , kerstin.eriksson@avesta.se  eller till kerstin.angberg.morgarden@lansstyrelsen.se

Datum

feb 15 2023

Tid

08:00 - 12:00

Den här webbplatsen använder kakor (cookies)

Vi använder kakor (cookies) för att ge dig en bättre upplevelse av webbplatsen. En del av dessa kakor är tredjepartskakor. Genom att använda vår webbplats accepterar du att kakor används. Läs mer om kakor och hur du kan stänga av dem.