Anbudskurs för företagare

Vill du göra affärer med Avesta kommun eller någon annan offentlig verksamhet?

Anmäl dig till denna kostnadsfria anbudskurs där du får kunskaper i hur du gör. Sista chansen i UDD-projektet!

Nu bjuder vi in små och medelstora företagare i södra Dalarna som har liten eller ingen erfarenhet av offentlig upphandling till denna kurs. Ni får lära er mer om upphandlingsprocessen, hur det går till att lämna anbud och delta i offentliga upphandlingar. Ni får också träffa lokala upphandlare från Avesta kommun. Arrangör är Upphandlingsdialog Dalarna (UDD) i samarbete med näringslivssenheten, Tillväxt Avesta, i Avesta kommun.

Ur innehållet:

  • Lagen om offentlig upphandling.
  • Hur det går till att lämna anbud. Upphandlingsprocessen, från var man hittar annonserna till hur man kan överpröva ett beslut.
  • Exempel på förfrågningsunderlag. Vad ska man tänka på när man svarar utifrån ställda ska-krav och hur du som företagare förbereder dig.


TID OCH PLATS: Kursen genomförs den 15 februari klockan 8.00-12.00 på Koppardalens Utvecklingscentrum, Polervägen 12, Avesta. Anmäl dig senast den 13 februari.

AVGIFT: Kursen är kostnadsfri. Kaffe/te och smörgås ingår.

ANMÄLAN: Direkt till näringslivsutvecklare Kerstin Eriksson Avesta kommun, 0240-66 01 54 , kerstin.eriksson@avesta.se  eller till kerstin.angberg.morgarden@lansstyrelsen.se

Datum

feb 15 2023
Expired!

Tid

08:00 - 12:00