Upphandlingsakuten

En dator med UDDs hemsida på samt en person med en mobil

Upphandlingsdialog Dalarna samlar sina krafter för att göra vad vi kan för er i rådande pandemi genom vår Upphandlingsakut för både leverantörer och upphandlare/inköpare.

Stöd för dig som är företagare i Dalarna

Via DoubleCheck AB, erbjuder vi en digital introduktion till den offentliga marknaden. Hur den fungerar och hur du som leverantör kan hitta den offentliga affären.
I anslutning till det erbjuder vi även rådgivning och stöd. Det kan gälla juridisk hjälp såväl som annan stöttning när det gäller att leverera till offentliga affärer.

Vi bjuder på den digitala introduktionen plus upp till fem timmars rådgivning helt utan kostnad.
Kontakta Mikael Prenler för närmare information eller för deltagande.
Telefon 070-524 24 61, e-post mikael.prenler@doublecheck.se
Du kan även läsa mer på alltomanbud.se.

Stöd för dig som är upphandlare/inköpare i Dalarna

Upphandlingslots

I den kris som vi nu genomgår behöver vi underlätta för de små och medelstora företagen, så de lämnar anbud och deltar i den offentliga affären. Genom att titta på direktupphandlingar, förenkla förfrågningsunderlag, ta bort onödiga krav och formalia kan vi få in fler anbud från leverantörer i närområdet.

Du som upphandlar inom offentlig verksamhet kan därför få hjälp och råd av vår Upphandlingslots via Colligio AB.

All rådgivning är inom LOU:s ramar men med fokus på att underlätta och förenkla och med ett leverantörsperspektiv.

Vi erbjuder fri rådgivning upp till två timmar på vardagar. Du får svar inom 24 timmar.
E-post: upphandlingslotsen@colligio.se
Telefon växel: 023-661 66 10, uppge att du vill till Upphandlingslotsen.

Frågor om Upphandlingsakuten och Upphandlingslotsen

Oavsett om du är politiker, upphandlare, leverantör, beställare eller allmänt intresserad så är du mycket välkommen med alla sorters frågor, undringar, förslag och idéer om Upphandlingsakuten och Upphandlingslotsen.
Gunnar Lyckhage, telefon 073-971 29 30, e-post info@onlineforlag.se
Kerstin Angberg Morgården, telefon 010-225 02 76, e-post kerstin.angberg.morgarden@lansstyrelsen.se

Kommande aktiviteter i Upphandlingsakuten

Utredningar

  • Direktupphandling, hur kan vi undvika överformalisering och vara ett stöd för Regional tillväxt mot bakgrund av Coronapandemin.
  • Förstudie om regional tillväxt och hur kan vi  underlätta för planerade eller kommande upphandlingar mot bakgrund av Coronapandemin. Hur undvika kostnadsdrivande krav eller utestängande krav.
  • Övrigt med koppling till regionens näringsliv, leverantörer (små och medelstora företag). Till exempel att säkra upp viss egen försörjning kring viktiga produkter och tjänster framåt vid eventuell ny kris.

Seminariedag

Vi planerar en seminariedag avseende regional tillväxt mot bakgrund av Coronapandemin i UDDs regi.
“Möjligheter och hinder för offentliga affärer.” 

Länkar

Bolagsverket 

Stöd och åtgärder i Dalarna. Länkar till lokala aktörer, kommuner och myndigheter.
Verksamt.se i Dalarna

Länsstyrelsen i Dalarnas län

Regeringen har beslutat om ett tillfälligt stöd till hyresvärdar som har gett rabatt på fasta lokalhyreskostnader till hyresgäster i utsatta branscher.

Stöd för sänkta hyror

Industriellt Utvecklings Center Dalarna (IUC)

Stöd inom utveckling, förbättringsarbete eller stöd  för tillverkande företag med upp till 30 anställda.

Kostnadsfria konsulttimmar för småföretagare

Den här webbplatsen använder kakor (cookies)

Vi använder kakor (cookies) för att ge dig en bättre upplevelse av webbplatsen. En del av dessa kakor är tredjepartskakor. Genom att använda vår webbplats accepterar du att kakor används. Läs mer om kakor och hur du kan stänga av dem.