Nu ska Dalarnas företag bli bättre på offentlig upphandling

I höst arrangerar vi sex affärsträffar med fokus på miljö, social hållbarhet och e-handel för företag som vill lämna anbud till offentlig sektor.

 

​Affärsträffarna kommer att genomföras i flera av länets kommuner. Utöver träffarna erbjuds deltagande företag även individuell rådgivning.


Affärsträffar

Seminarier, affärsträffar, riktade till företagare om offentlig upphandling: Var man hittar upphandlingar. Hur man lämnar anbud. Vilka kompletterande dokument som behövs, miljö, hållbarhet, etc. 

Affärsträffen kostar 400 kronor. Du har också möjlighet att få individuellt stöd till subventionerat pris, 350 kr/timme, upptill fem timmar.

Tid och plats för Affärsträffarna

Du kan anmäla dig till den plats som passar dig bäst utav dessa, klicka på den plats som passar dig bäst:


PlatsDatumTid
Hedemora
13 november13.00-17.00
Ludvika
14 november08.00-12.00
Gagnef
15 november16.00-20.00
Säter
20 november16.00-20.00
Falun
21 november08.00-12.00
Orsa
22 november
13.00-17.00

 

De som kommer att utbilda och hålla i affärsträffarna är DoubleCheck. De har idag tre affärsområden som de arbetar med: beslutsstöd, affärsstöd och kommunikationsstöd.

Erbjudande om att delta i affärsträffarna kommer att ges till samtliga små och medelstora företag i länet. Varje träff omfattar fyra timmar och genomförs antingen under en förmiddag, en eftermiddag eller en kväll.

Arton träffar kommer att genomföras under en treårsperiod med start i Hedemora den 13 november 2018 och är en av flera aktiviteter som genomförs av Upphandlingsdialog Dalarna. Finansiering sker bland annat med medel från EU:s strukturfonder.